”Mitt största driv är att få stödja kunderna i de ekonomiska processerna så att deras verksamhetsmål nås.”
Anna tog sin examen vid Yrkeshögskolan Competensum i Helsingborg 2017 och har sedan dess arbetat på Navet, närmare bestämt inom affärsområdet NAVET Ekonomistyrning.
Intresset för att arbeta med ekonomi startade egentligen några år tidigare, innan hon kom i kontakt med Navet. Då arbetade Anna som ekonomiassistent på Gullbergs och upptäckte hur kul det är med siffror, något vi är väldigt glada över!
”En av de sakerna jag verkligen uppskattar i min roll på Navet är hur jag alltid lär något nytt om de olika branscher jag kommer i kontakt med.”
Som Ekonomistyrningskonsult innefattar arbetet bland annat uppdrag där Anna hjälper kunden med deras helhetslösning. Detta innebär helhetsansvar med redovisning, analys och rapportering samt framtagande av årsredovisningar. Att kunderna verkar i olika branscher gör arbetet väldigt utvecklande och bidrar till en varierande vardag. För Navet kommer i kontakt med många branscher och företag. Allt ifrån handel, IT och industri till tjänstesektorn, bygg och fastighet.
Anna har dessutom nyligen fått en ny roll på Navet som innebär att hjälpa till med ekonomifrågorna i Dynamics 365 Business Central som dagligen dyker upp hos kunderna samt stödja kring ekonomirelaterade frågor vid implementering och utbildning inom NAVET Affärssystem.
”Mina nya arbetsuppgifter bidrar till att vi utvidgar våra tjänster och möjligheter att hjälpa våra kunder att nå bättre affärer”
Anna är uppvuxen i Ängelholm, men vid årsskiftet gick flyttlasset till Helsingborg för att komma närmare både arbetet, vänner och en mer livlig stad. Vid sidan av arbetet ägnar hon mycket tid åt vännerna och familjen men träning ligger också högt upp på prioriteringslistan, för inget känns ju skönare än ett avslutat träningspass. Att resa och upptäcka nya platser är också en stor passion. Att åka skidor under de kalla vintermånaderna i Österrike är en stor favorit och ett vinnande koncept.